آموزش وردپرس

وبلاگی برای یادگیری آسان وردپرس

آموزش وردپرس

وبلاگی برای یادگیری آسان وردپرس

موتورهای جستجو چگونه کار می کنند؟


چگونه موتورهای جستجو کار می‌کنند

در میهن وردپرس همیشه سعیمون بر این بوده است که آموزش ها و مطالب سئو برای شما کاربران همیشگی ارائه دهیم تا بتوانید وب سایت خود را از نظر موتورهای جستجو به نحو احسنت بهینه سازی کنید.

چگونه موتورهای جستجو کار می‌کنند

امروز نحوه کار کردن موتور های جستجو را ارائه می دهم. در ابتدا بهتر است عبارت سئو را تعریف کنم تا کاربران مبتدی هم بتوانند از این آموزش بهره ببرند. سئو مخفف عبارت Search Engine Optimization (یهینه سازی  موتور های جستجو) است که می‌توانید محتوای سایت‌تان را بهینه سازی کنید که در ردیف های اولیه‌ی موتورهای جستجوی گوگل نمایش داده شوند.

سئو دارای دو توابع اصلی به نام های crawling ،indexing و ارائه نتایج به کاربران بر اساس لیستی از نتایج رتبه بندی شده، است. crawling یا خزنده رباتی است که به بررسی محتوای سایت می پردازد و indexing یا شاخص، تمام اطلاعات جمع آوری شده توسط خزنده در اختیار شاخص گوگل قرار می گیرد.

1. crawling و indexing

جهان وب را به عنوان یک شبکه متوقف شده در یک سیستم مترو بزرگ شهری تصور کنید

هر ایستگاه یک سند منحصر به فرد (معمولا یک صفحه وب است، اما گاهی اوقات یک PDF، JPG یا فایل های دیگر است)، موتورهای جستجو نیاز به روشی برای خزش در کل شهر دارند، و تمام ایستگاه ها را در طول مسیر پیدا کنند. بنابراین آنها از بهترین مسیر موجود، لینک ها استفاده می کنند.

ساختار لینک وب تمام صفحات به هم مرتبط می کند

از طریق لینک‌ها، ربات‌های خودکار موتورهای جستجو، که خزنده یا اسپایدر نامیده می شوند، می توانند به بیلیون ها اسناد به هم پیوسته برسند. وقتی که موتور جستجو این صفحات را می یابد، کد آن ها را رمزگشایی میکنند و قطعات انتخابی را در پایگاه های داده حجیم ذخیره میکند سپس زمانی که برای کوئری جستجو مورد نیاز است مجددا فراخوانی میشوند. برای انجام نگهداری بیلیون ها صفحه که میتوانند در کمتر از چند ثانیه  دسترسی پیدا کنند، شرکت های موتور جستجو، دیتاسنترها را در سراسر جهان، ایجاد کرده اند.

این انبارهای ذخیره سازی دارای هزاران ماشین با حجم بسیار زیاد اطلاعات بسیار سریع است. وقتی یک شخص در هر یک از موتورهای اصلی، جستجو می کند آنها تقاضای نتایج را بلافاصله می دهند؛ حتی یک تاخیر یک یا دو ثانیه ای می تواند باعث نارضایتی شود، بنابراین موتورها به سختی می توانند پاسخ ها را به سرعت پاسخ دهند.

2. ارائه نتایج به کاربران بر اساس لیستی از نتایج رتبه بندی شده

موتورهای جستجو ماشین های پاسخگو هستند. هنگامی که یک فرد جستجوی آنلاین میکند، موتور جستجو یک قسمت از میلیاردها اسناد را مرتب می کند و دو چیز را انجام می دهد: اول، تنها نتایجی را که مربوط به کوئری جستجوگر هستند، باز می گرداند؛ دوم، این نتایج را با توجه به اولویت وب سایت های که اطلاعات ذخیره میکنند، رتبه بندی می کند. ارتباط و اولویت است که فرآیند سئو به نفع آنها است.

چطور موتورهای جستجو، اولویت و ارتباط مشخص می کنند

برای یک موتور جستجو، ارتباط یا relevance به معنای بیش از یافتن یک صفحه با کلمات مناسب است. اوایل موتورهای جستجو ساده نبودند و و نتایج جستجو با ارزش محدود بودند. در طول سالها، مهندسان هوشمند روشهای بهتری برای مطابقت دادن نتایج با کوئری های جستجوگرها طراحی کرده اند. امروزه صدها عامل بر ارتباط تاثیر میگذارند.
اولویت و ارتباط به صورت دستی مشخص نشده اند. در عوض، موتورها از معادلات ریاضی (الگوریتم) برای مرتب سازی گندم از کاه(ارتباط) استفاده می کنند و سپس گندم را در سفارش کیفیت (اولویت) رتبه بندی می کنند. اغلب این الگوریتم ها از صدها مولفه تشکیل شده اند. در زمینه ی بازاریابی جستجو، اغلب به آن ها به عنوان “فاکتورهای رتبه دهی” مراجعه می کنیم.
موفق و پیروز باشید.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.