آموزش وردپرس

وبلاگی برای یادگیری آسان وردپرس

آموزش وردپرس

وبلاگی برای یادگیری آسان وردپرس

افزونه کیف پول در Easy Digital Downloads

افزونه کیف پول برای edd

در مطالب قبل با آموزش کامل فروش فایل در وردپرس توسط افزونه EDD در خدمت شما بودیم. در این مطلب نیز افزونه کیف پول برای EDD یا همان ایزی دیجیتال دانلود را به شما آموزش خواهیم داد.

افزونه کیف پول برای EDD به شما کمک می‌کند که به راحتی بتوانید در فروشگاه فایل ساخته شده با افزونه Easy Digital Downloads یک کیف پول حرفه ای برای کاربران خود ایجاد کرده که به راحتی بتوانند آن را شارژ کنند و پرداخت های خود را با آن انجام دهند.

معرفی افزونه کیف پول برای EDD

افزونه کیف پول برای EDD افزونه EDD Wallet نام دارد. این افزونه به شما در ساخت یک کیف پول بسیار حرفه‌ای برای مشتریان خود در فروشگاه فایل EDD کمک خواهد کرد. با استفاده از افزونه کیف پول و موجودی حساب edd، یک بخش جدید با نام کیف پول به افزونه edd اضافه میشود و از این پس کاربران شما میتوانند یک کیف پول یا موجودی حساب در پنل کاربری خود داشته باشند و موجودی حساب خود را شارژ کنند و با استفاده از این موجودی، به خرید از سایت بپردازند.

افزونه کیف پول برای edd
کیف پول در ایزی دیجیتال دانلود EDD Wallet

آموزش ویدیویی طراحی فروشگاه فایل را مشاهده کنید

ویژگی های افزونه EDD Wallet

  • دادن تخفیف به مشتری در ازای شارژ حساب
  • خرید کاربران از سایت با مبالغ شارژ شده
  • افزایش یا کاهش مبلغ به کیف پول کاربران توسط مدیریت
  • هماهنگ با افزونه AffiliateWP
  • افزونه ای کاملا فارسی
  • هماهنگ با همه درگاه های پرداخت مستقیم و واسط ایرانی

مزیت افزونه کیف پول ایزی دیجیتال دانلود

از مزایای استفاده از این افزونه، قابلیت تخفیف دادن به مشتری در ازای شارژ حساب است. به عموان مثال می‌توانید مشخص کنید که اگر کاربر شما، مبلغ ۴۰۰۰۰ تومان اکانت خود را شارژ کند، مبلغ ۵۰۰۰ تومان به صورت هدیه یا تخفیف هم به حساب او اضافه می‌شود و عملا با پرداخت ۴۵۰۰۰ تومان، میتواند ۴۵۰۰۰ تومان از سایت خرید کند. با این کار علاوه بر اینکه به مشتری تخفیف می‌دهید و او را خوشحال میکنید، باعث می‌شوید تا مشتری مجبور شود خریدهای بعدی را نیز از سایت شما انجام دهد! به این دلیل که همیشه مبلغی از موجودی حساب در پنل کاربری او باقی می‌ماند و مشتری برای استفاده از این موجودی، قطعا خریدهای بعدی را از سایت شما انجام خواهد داد.

فعال‌سازی افزونه کیف پول برای EDD

پس از نصب و فعال سازی افزونه، در قسمت تنظیمات EDD، در قسمت درگاه های پرداخت، گزینه جدیدی برای تنظیمات کیف پول انجام می شود.

شما به سادگی می‌توانید از طریق تنظیمات افزونه EDD Wallet درگاه پرداخت و همچنین مبالغ مربوط به شارژ کردن کیف پول را تعیین کنید.

افزونه کیف پول برای edd
افزونه کیف پول ایزی دیجیتال دانلود EDD Wallet

همچنین از طریق صفحه مخصوص شارژ کردن کیف پول که همراه با فعال کردن افزونه ایجاد می‌شود، کاربر به راحتی می‌تواند به حساب خود در سایت پول واریز کند و هزینه خرید های خود را با آن مبلغ پرداخت کند.

افزونه کیف پول برای edd
افزونه کیف پول Easy Digital Downloads به نام EDD Wallet

آموزش ویدیویی افزونه Easy Digital Downloads

همچنین اگر برگه کیف پول یعنی همان برگه ای که کاربران حساب خود را مدیریت می‌کنند برای شما ایجاد نشد، یک برگه جدید ایجاد کنید و شورت کد زیر را در آن قرار دهید:

با استفاده از شورت کد زیر نیز می‌توانید مبلغ موجود در کیف پول کاربران را نمایش دهید.

این افزونه کاملا فارسی سازی شده است.

دانلود افزونه

مشاهده مشخصات

امیدوارم از این آموزش وردپرس لذت برده باشید. همواره خوشحال می شویم اگر هر سوال یا راهنمایی که در مورد آموزش افزونه کیف پول برای edd داشتید در پایین بخش نظرات مطرح کنید.

 

مطالب مرتبط:

افزونه ارسال ایمیل یادآور برای فاکتورهای پرداخت نشده در ووکامرس

افزونه تخفیف خودکار به مشتریان در ووکامرس

افزونه اضافه کردن تب به محصولات ووکامرس

افزونه ایجاد کیف پول برای مشتریان در ووکامرس

منبع: تیک‌تم – ارائه دهنده مقالات: تبلیغات اینترنتیتبلیغات آنلاینپشتیبان وردپرس

خرید افزونه یواست سئو

توصیه های مهم برای موفقیت کسب‌ و کار اینترنتی

در این آموزش توصیه های مهم برای موفقیت کسب‌ و کار اینترنتی برای شما شرح می دهیم.موفقیت کسب‌ و کار اینترنتی و کسب درآمد از اینترنت آن‌هم درآمدهای میلیونی، بی تردید کار ساده ای نیست. چون باید سایت شما جایگاه خوبی در موتورهای جستجو کسب کرده و همچنین آن جایگاه را حفظ کنید. یک کسب و کار اینترنتی، نیازمند حضور آنلاین برای افزایش نفوذ و دیدن شدن کسب و کار خود در تمام طول سال هستید.

توصیه های مهم برای موفقیت کسب‌ و کار اینترنتی

قطعا هر مدیر کسب و کاری به دنبال روش هایی است تا بتواند در کسب و کاراش به موفقیت و فروش بالایی دست پیدا کند ولی در کسب و کار اینترنتی نیز این امر درست است هر مدیر کسب و کار اینترنتی هم به دنبال سود آوری و افزایش فروش است تا بتواند در کسب و کار اینترنتی اش به موفقیت و ثروت دست بدست بیاورد و اغلب مطابق نتایجی که بنده از کسب و کار اینترنتی بدست آوردم تقریبا همه ی کسب و کارهای اینترنتی یک سری کارهای ضروری را انجام می دهند آن هم به شکل منظم و مرتب تا در کسب و کار اینترنتی شان موفق شوند.

موفقیت کسب‌ و کار اینترنتی
موفقیت کسب‌ و کار اینترنتی

به نظر شما کسب و کارهای اینترنتی موفق چه کارهای ضروری انجام میدهند؟

اگر روی کسب و کارهای اینترنتی موفق و پولساز تحقیق و بررسی کنید متوجه یک سری اصول و روش های خیلی خوبی می شوید که تقریبا همه ی مدیران کسب و کارهای اینترنتی بر روی کسب و کار اینترنتی موفق و پولساز خوشان اجرا می کنند به همین دلیل است که اجرای منظم و مرتب کارهای ضرروی بر روی کسب و کار اینترنتی شاهد نتایج خیلی خوبی خواهد بود و به شما هم توصیه میکنم فقط به این موارد توجه نکنید بلکه با رعایت کردن این اصول در کسب و کار اینترنتی تان توجه تان را به اجرا معطوف کنید.

آیا کارهای ضروری برای موفقیت در کسب و کار اینترنتی یکسان است ؟

شاید سوال شما یا بسیاری از افراد این است که آیا کارهای ضروری برای موفقیت در کسب و کار اینترنتی در همه ی کسب و کارهای اینترنتی یکسان است ؟ و پاسخ این است که کارها و فعالیت هایی که در همه ی کسب و کارهای اینترنتی موفق و پولساز انجام می شود یکسان است اما نحوه ی اجرا بسیار مهم و اهمیت بیشتری دارد چون اولویت بندی کردن کارهای ضروری در کسب و کار اینترنتی و اجرای آنها نیز خیلی مهم است و به شما توصیه می کنم کارهای ضروری موفقیت در کسب و کار اینترنتی تان را اولویت بندی کنید.

راهکار های مهم برای موفقیت کسب‌ و کار اینترنتی

 ارائه خدمات ارزشمند به مشتریان

اگر راه اندازی کسب و کاری اینترنتی را انتخاب کرده اید، حوزه فعالیت شما می تواند به مشتریان سراسر جهان دسترسی داشته باشد. ولی این به تنهایی برای کسب موفقیت کسب و کاری اینترنتی کافی نیست زیرا رقبای دیگری نیز در این بازار حضور دارند که محصولات و خدماتی مشابه با شما را عرضه می کنند.

موفقیت کسب‌ و کار اینترنتی
موفقیت کسب‌ و کار اینترنتی

ممکن است فکر کنید راه اندازی یک وب سایت با عرضه محصولاتی بسیار خوب برای جلب توجه مشتریان بالقوه کافی است. ولی می بایست از ارائه محصولاتی باکیفیت بالا که تنها در فروشگاه مجازی شما عرضه می شوند و نیازهای مشتریان را تامین می کنند، اطمینان حاصل کنید. در حقیقت، باید دلیلی فراهم کنید که فروشگاه اینترنتی شما انتخاب شده و توجهات به سوی شرکت های رقیب جلب نمی شوند.

انتخاب نام دامنه خوب و خدمات میزبانی وب قابل اعتماد

پیش از راه اندازی کسب و کار اینترنتی همواره به خاطر داشته باشید قصد دارید فروشگاه مجازی خود را به بیشینه ظرفیت های آن برسانید. یکی از نخستین اقدام ها در این زمینه انتخاب نام دامنه مناسب است. نام دامنه باید کوتاه و گیرا باشد تا به آسانی توسط کاربران به خاطر سپرده شود.

موفقیت کسب‌ و کار اینترنتی
موفقیت کسب‌ و کار اینترنتی

از سوی دیگر اگر قصد دارید تا در ۲۴ ساعت شبانه روز و هفت روز هفته بدون مشکل فعال باشید برای پژوهش و تجزیه و تحلیل تمامی گزینه ها در زمینه انتخاب شرکت خدمات میزبانی وب زمان اختصاص دهید. اگر درباره موفقیت کسب و کار آنلاین خود جدی هستید باید هزینه استفاده از خدماتی قابل اعتماد به منظور فعال بودن وب سایت خود در همه ی طول سال را بپردازید.

ایجاد ارتباط دوستانه با مشتریان و بازدیدکنندگان

راه اندازی کسب و کار اینترنتی و جلب اعتماد مشتریان می تواند روندی زمان‌بر و دشوار باشد. به عنوان یک صاحب کسب و کار اینترنتی نیازمند ایجاد ارتباط با مشتریان پیشین، فعلی و آینده خود است. ارتباطی دوستانه با آنها ایجاد کنید و از این طریق می توانید با افزایش اعتماد به کسب و کار خود آنها را تبدیل به مشتریانی دائمی کنید. می توانید قسمت خدمات مشتری را در وب سایت خود اضافه کنید تا مشتریان اطلاعات مورد نیاز درباره محصولات و خدماتی که به فروش می رسانید را کسب کنند. همینطور، می توانید بازخورد آنها برای ارائه معامله ای ویژه را جویا شوید.

موفقیت کسب‌ و کار اینترنتی
موفقیت کسب‌ و کار اینترنتی

برنامه ریزی برای ترافیک وب سایت و کمپین های پیگیری

بعد از آن که فروشگاه مجازی قابل اعتماد خود را راه اندازی کردید، گام بعدی افزایش ترافیک وبسایت است. ممکن است خدماتی مثل بهینه سازی موتور جستجو را انتخاب کنید. این روش رتبه شما در موتورهای جستجو را ارتقا می دهد تا به سادگی کاربران آنلاین بیشتری را به سوی وب سایت خود هدایت کنید.

موفقیت کسب‌ و کار اینترنتی
موفقیت کسب‌ و کار اینترنتی

هنوز مشکل دارید؟! در نظرات مشکل خودتون رو مطرح کنید

قوانین حفاظت از اطلاعات GDPR چیست؟

قوانین حفاظت از اطلاعات GDPR چیست؟

سلام به تیک تم خوش آمدید.در این مقاله به موضوع قوانین حفاظت از اطلاعات GDPR چیست؟ خواهیم پرداخت.GDPR که مخفف کلمه های “General Data Protection Regulations”است، قوانینی عمومی /الزام آور برای حفظ حریم خصوصی کاربران توسط کسب و کار ها در اتحادیه اروپا است، که از تاریخ بهمن ماه ۲۰۱۶ مطرح شده و از تاریخ ۲۵ ماه May سال ۲۰۱۸ میلادی در اتحادیه اروپا به شکل رسمی اجرا خواهد شد، و کسب و کار هایی که خود را با این قوانین وفق ندهند جریمه ای سنگین را پرداخت خواهند کرد.

قوانین حفاظت از اطلاعات GDPR چیست؟

به‌ صورت کلی، GDPR چیست؟ مجموعه‌ای از قوانینی است که باعث می‌شود شهروندان اتحادیه اروپا کنترل بیشتری بر روی اطلاعات شخصی خود داشته باشند. هدف از آن، ساده‌سازی محیط نظارتی برای کسب‌وکارها است. در این صورت هر دو گروه شهروندان و کسب‌وکارهای فعال در اتحادیه اروپا از فواید اقتصاد دیجیتالی به‌ صورت کامل بهره‌مند می‌شوند.این اصلاحات برای تأثیر برجهان پیرامون ما تدوین‌شده‌اند و باعث می‌شود در عصر اینترنت، قوانین و مقررات اتحادیهٔ اروپا با سرعت بیشتری توسعه یابند.

قوانین حفاظت از اطلاعات GDPR چیست؟
قوانین حفاظت از اطلاعات GDPR چیست؟

تقریباً همه جوانب زندگی ما با اطلاعات در ارتباط است. از هر خدماتی که استفاده می‌کنیم با جمع‌آوری و تحلیل اطلاعات شخصی ما انجام می‌شود؛ ازجمله خدماتی که از شرکت‌های شبکه‌های اجتماعی، بانک‌ها، خرده‌فروشان، دولت‌ها و غیره دریافت می‌کنیم. نام شما، آدرس، شماره کارت‌بانکی و موارد دیگر همگی جمع‌آوری و تحلیل می‌شوند و از آن مهم‌تر معمولا توسط مؤسسات و سازمان‌ها ذخیره می‌شوند.

تعریف جدید GDPR از داده های شخصی چیست؟

در این سند به مفاهیمی مثل داده های خصوصی “Personal data” و معنای آن اشاره شده است. معنای داده های خصوصی به داده هایی اطلاق می شود که می توان با استفاده از آن ها به شکل مستقیم و یا غیر مستقیم یک شخص را شناسایی کرد، این داده ها می توانند شامل نام یک فرد، شماره تلفن همراه، ویژگی های فیزیکی خاص، ویژگیهای روانشناختی هر موضوعی که بتوان با آن فردی را شناسایی کرد، باشند.همچنین در این سند جدید، به دسته ی خاصی از اطلاعات شخصی “Special Categories”اشاره می کند، که داده های از قبیل ملیت، نوع مذهب، رنگ پوست، دید کاربر به مسائل سیاسی و … را شامل می شود. و همه این ها نیز جزوی از اطلاعات شخصی اطلاق می شود .

قوانین حفاظت از اطلاعات GDPR چیست؟
قوانین حفاظت از اطلاعات GDPR چیست؟

در قانون قدیمی حفاظت از اطلاعات کاربران (در اتحادیه اروپا) که در سال ۱۹۹۵ تدوین و اجرا شده بود، هیچ قانونی با هدف محافظت اطلاعات کاربران اروپایی برای شرکت های خارج از اتحادیه در نظر گرفته نشده بود، که این مورد در نسخه جدید GDPR که در ماه May سال میلادی ۲۰۱۸ اجرایی خواهد شد.

GDPR شامل چه کسانی خواهد شد؟

این مقررات شامل سازمان‌هایی است که در اتحادیه اروپا فعالیت می‌کند.و همینطور هر سازمانِ خارج از اتحادیه اروپا که کالا یا خدماتی برای مشتریان/کسب‌وکارها در اتحادیه اروپا فراهم می‌کند، مشمول این قانون خواهد شد. در آخر یعنی تقریباً هر شرکت بزرگ در جهان باید آمادهٔ رویارویی با GDPR باشد و باید برای همگامی و پذیرش GDPR اقدامات مناسب را انجام دهد. دو گروه از داده‌پردازان وجود دارند که این قانون شامل آن‌ها می‌شود: یکی «پردازشگرها» و دیگری «کنترل‌کننده‌ها» است. تعریف هرکدام از این دو مورد در مادهٔ ۴ مقررات حفاظت از اطلاعات عمومی بیان‌شده است.

«کنترل‌کننده» شخص، مقام دولتی، نماینده یا هر شخص دیگری است که فقط یا به‌صورت مشترک با دیگران، اهداف و ابزار پردازش اطلاعات شخصی را تعیین می‌کند. «پردازشگر» شخص، مقام دولتی، نماینده یا هر شخص دیگری است که از طرف کنترل‌کننده اطلاعات را پردازش می‌کند.

دفتر مسئولین اطلاعاتی (ICO) انگلستان و مسئول ثبت‌نام کنترل‌کننده‌های اطلاعات و از عوامل حفاظت اطلاعات و جلوگیری از سوءاستفادهٔ اطلاعات دراین‌باره می‌گوید: «اگر از طرف شما نقضی اتفاق بیفتد، مسئولیت و بدهی بسیار سنگینی متوجه شما خواهد شد. طبق GDPR، این تعهدات یکی از الزامات جدید برای «پردازشگرها» است.»

GDPR مسئولیت‌های قانونی را بر عهدهٔ پردازشگر می‌گذارد تا از اطلاعات شخصی افراد و نحوهٔ پردازش آن‌ها محافظت کند. همچنین مسئولیت‌های قانونی سطح بالاتری برای دسترسی به اطلاعات بر عهدهٔ سازمان‌ها می‌گذارد.«کنترل‌کننده‌ها» نیز مجبور می‌شوند تا قراردادهای خود با «پردازشگرها» را مطابق GDPR انجام دهند.

GDPR در چه زمانی اجرایی شده است؟

GDPR از تاریخ ۲۵ مه ۲۰۱۸ (۴ خرداد) در سراسر اتحادیه اروپا اعمال‌شده است و انتظار می‌رود همه کشورهای عضو تا ۶ ماه مه سال ۲۰۱۸ آن را به قانون ملی خود منتقل کنند.

بعد از چهار سال گفتگو و آماده‌سازی، در آوریل ۲۰۱۶ GDPR توسط پارلمان اروپا تصویب شد و در ماه می ۲۰۱۶، متن رسمی و مقررات این دستورالعمل به تمام زبان‌های رسمی اتحادیه اروپا منتشر شد.
مهلت نهایی برای پذیرش GDPR چه زمانی است؟

GDPR چیست؟
GDPR چیست؟

انتظار می‌رود تا تاریخ ۲۵ می ۲۰۱۸ همهٔ سازمان‌ها از GDPR پیروی کرده باشند.

جریمه شرکت های متخلف

اگر شرکت ها قوانین GDPR را بدرستی رعایت نکنند و مشخص شود قوانین را بدرستی اجرا نکرده و یا تخلفی داشته اند و داده هایشان به صورت غیر قانونی درز کزده باشد، بین ۲ الی ۵ درصد درامد سالیانه شان و یا تا سقف ۲۰ میلیون یورو جریمه خواهند پرداخت.

هدف اصلی از اعمال قوانین جدید تحت عنوان GDPR در اتحادیه اروپا، نشان نگرشی جدیدی به اطلاعات شخصی می باشد که نشان میدهد، حفاظت از اطلاعات بسیار مهم تر از همیشه است .

افسر حفاظت از اطلاعات

طبق قوانین مطرح شده در GDPR، شرکت ها موظف هستند افسری / افسرانی (DPO) را در تحت مسئولیت (نقش) حفاظت از اطلاعات کاربران در سازمان خود داشته باشند، تا آنها با نظارت بر بخش های مختلف سازمان (کل سازمان) ، اطمینان حاصل کنند که قوانین GDPR در راستای حفاظت از اطلاعات شخصی کاربران عضو اتحادیه اروپا به درستی رعایت می گردد.

حق مالکیت بر اطلاعات برای کاربران اتحادیه اروپا محفوظ است

در قانون جدید افراد حاضر در اتحادیه اروپا می توانند به شرکت / شرکت هایی که داده های شان را نگه داری و پردازش می کنند، در خواست های را مطرح کنند و این شرکت ها موظف خواهند بود اطلاعات را لازم را با هدف تامین نیاز کاربران در اختیار آنان قرار دهند .

هنوز مشکل دارید؟! در نظرات مشکل خودتون رو مطرح کنید

معرفی عناصر HTML

معرفی عناصر HTML

 قدم قبلی > < قدم بعدی

معرفی عناصر HTML

عنصر HTML

در قسمت قبلی آموزش html با اصول اولیه html آشنا شدید.نجا می رود … </ tagname>

عنصر HTML همه چیز را از برچسب شروع به تگ پایان می دهد:

<p> اولین پاراگراف من </ p>

معرفی عناصر HTML

عناصر HTML بدون محتوای عناصر خالی نامیده می شوند. عناصر خالی تگ پایان ندارند، مانند عنصر (که نشان دهنده یک شکست خط است).

عناصر تو در تو HTML 

عناصر HTML را می توان توزیع کرد

تمام اسناد HTML حاوی عناصر HTML تو در تو هستند.

این مثال شامل چهار عنصر HTML است:

مثال توضیح داده شده

عنصر <html> تمام سند را تعریف می کند.

این یک تگ شروع <html> و تگ پایان </ html> است.

محتوای عنصر یک عنصر HTML دیگر است (عنصر <body>).

عنصر <body>بدنه است و کد اصلی سند در آن قرار می گیرد.

این تگ <body> یک تگ شروع و </ body> دارد.

محتوای عنصر دو عنصر دیگر HTML است (<h1> و <p>).

عنصر <h1> یک عنوان را تعریف می کند.

یک برچسب شروع <h1> و تگ پایان </ h1> دارد.

محتوای عنصر عبارت است از: First Heading من.

عنصر <p> پاراگراف را تعریف می کند.

یک برچسب شروع <p> و تگ پایان </ p> دارد.

محتوای عنصر عبارت است از: پاراگراف اول من.

برچسب پایان را فراموش نکنید

برخی از عناصر HTML به درستی نمایش داده می شود، حتی اگر تگ پایان را فراموش کنید:

مثال فوق در تمام مرورگرها کار می کند، زیرا برچسب بسته بودن اختیاری است.

هرگز در این مورد تکیه نکن اگر تگ پایان را فراموش کرده اید ممکن است نتایج غیر منتظره و / یا اشتباهات ایجاد کنید.

عناصر خالی HTML 

عناصر HTML بدون محتوای عناصر خالی نامیده می شوند.

یک عنصر خالی بدون یک تگ بسته است (تگ # تگ یک خط را تعریف می کند).

عناصر خالی را می توان در برچسب بازه بسته بندی کرد: <br /> <br />.

HTML5 عناصر خالی را بسته نمی کند. اما اگر میخواهید اعتبار دقیقتری داشته باشید یا اگر بخواهید سند خود را با تجزیه کننده XML قابل خواندن کنید، باید تمام عناصر HTML را به درستی بسته کنید.

از تگهای کوچکتر استفاده کنید

تگ های HTML حساس به حروف بزرگ نیستند: <P> به معنی همان <p> است.

استاندارد HTML5 نیازی به تگ های کوچک نیست، اما W3C توصیه نامه های کوچک در HTML را ارائه می دهد و برای انواع سند سخت تر از XHTML خواستار حروف کوچک است.

 منبع: تیک تم

خطای ۵۰۲ چیست؟ خطای Bad Gateway چیست؟

خطای ۵۰۲

خطای ۵۰۲ Bad Gateway یک خطای سمت سرور است و در واقع یک کد وضعیت HTTP از نوع خطاهای ۵xx می‌باشد. یعنی یک سرویس‌دهنده در اینترنت، پیغامی نادرست از سرور دیگر دریافت کرده است و در نتیجه باعث بروز خطای ۵۰۲ می‌شود.

خطای 502
رفع خطای ۵۰۲

خطای ۵۰۲ Bad Gateway چیست؟

 

خطای ۵۰۲ یا همان خطای Bad Gateway از خطاهای سمت سرور است. زمانی که سرورها برای اجرای درخواست‌های رسیده از طرف کاربر، به عنوان یک Gateway یا ابزار مسیریابی عمل می‌کنند تا صفحات وب مورد درخواست را در دسترس کاربر قرار دهند. وقتی یک پاسخ بی اساس و بی اعتبار از سرور رده بالاتر دریافت شود و یکی از سرورها نتواند به Gateway یا Proxy جوابی معتبر بدهد، کاربر با این خطا مواجه می‌شود. معنی لغوی خطای Bad Gateway دروازه نادرست می‌باشد.

خطای ۵۰۲ یا به معنای “بوجود آمدن مشکل برای یکی از سرورهای اصلی” است. این خطا یکی از کدهای وضعیت HTTP است که به عنوان خطا شناخته می‌شود. این خطا در همه سیستم عامل ها با مرورگرهای قدیمی یا جدید ایجاد می‌شود.

خطای ۵۰۲

خطای ۵۰۲ Bad Gateway

خطای ۵۰۲ یک خطای سمت سرور می‌باشد که به دلیل وجود مشکل در یکی از سرورهای درگاه اصلی Gateway یا سرور اصلی ممکن است به وجود بیاید. این یعنی ممکن است یکی از سرورها بنا به دلایلی مثل خطا در برنامه ریزی، نداشتن دسترسی لازم، مشکل در بافرهای سرور، پیکربندی نشدن صحیح و … نتواند جواب معتبری به Gateway بدهد. به طور مثال؛ ممکن است یک پاسخ غیر معتبر از طرف سرور به سمت Gateway ارسال شود و سرور اصلی به ناچار این درخواست را غیر معتبر بشناسد. در این صورت این خطا برای کاربر نمایش داده خواهد شد.

نحوه نمایش خطای Bad Gateway 502 در پنجره‌ی مرورگر اینترنت نیز همانند نمایش دیگر صفحات در مرورگر است. اما ممکن است به شکل‌های مختلف نمایش داده شود. برخی از شکل‌های نمایش خطای Bad Gateway در ادامه آمده‌اند:

  • ۵۰۲ Bad Gateway
  • HTTP Error 502 – Bad Gateway
  • ۵۰۲ Service Temporarily Overloaded
  • HTTP Error 502 – Bad Gateway
  • Temporary Error 502
  • ۰x80244021
  • Error 502
  • HTTP 502
  • ۵۰۲ Proxy Error
  • ۵۰۲٫ That’s an error
  • Bad Gateway: The proxy server received an invalid response from an upstream server
  • ۵۰۲ Server Error: The server encountered a temporary error and could not complete your request

خطای 502

نکته: به یاد داشته باشید که زمانی که سرور دارای مشکل، به کلی خاموش باشد یا نتواند اصلاً جواب بدهد این خطا به وجود نمی آید. زمانی که سرور در حالتی قرار گیرد که اصلا نتواند پاسخگو باشد خطای  ۵۰۳ رخ می‌دهد.

ممکن است که خطای Bad Gateway 502 به صورت HTTP 502.1 یا امثال آن نیز نمایش داده شود. در این صورت می‌توانید در مطلب The HTTP status code in IIS 7.0, IIS 7.5, and IIS 8.0 اطلاعات زیادی کسب کنید.

علت بروز خطای ۵۰۲

دلیل بوجود آمدن خطای Bad Gateway 502، همان‌طور که گفته شد، معمولاً ارسال پاسخ نامعتبر از سمت سرور به Gateway می‌باشد. زمانی که کاربر درخواستی را به Gateway ارسال می‌کند، Gateway این درخواست را به سمت سرورهای خود ارسال می‌کند. همه سرورها موظف‌اند طبق الگوریتمی که دارند درخواست‌هایی را که از طرف Gateway دریافت می‌کنند را پردازش کنند. زمانی که پاسخ ارسال شده توسط سرورها نامعتبر شناخته شود، سرور اصلی پاسخی مبنی بر نامعتبر بودن درخواست به کاربر ارسال می‌کند. این نکته را در نظر داشته باشید که حتی اگر یکی از سرورها پاسخ را نامعتبر تشخیص دهد نیز سرور اصلی خطای ۵۰۲ را برمیگرداند.

اگر  شما بازدیدکننده این سایت باشید به دلیل آن که خطای Bad Gateway 502 از سمت سرور است، نمی‌توانید کاری انجام دهید. یعنی مشکل در شبکه ارتباطی سرورها در اینترنت به وجود می آید پس خطا بر روی کامپیوتر شخصی یا ارتباط اینترنتی کامپیوتر ایجاد نشده است. اما مواردی هستند که به حل شدن این مشکل و دسترسی به محتوای آن صفحه کمک می‌کنند. مانند موارد زیر:

  • صفحه وب را با فشردن کلید F5 و یا دکمه Refresh/Reload بازفراخوانی کنید. ممکن است ارتباط کم سرعت اینترنت باعث بروز این خطا می شود که با این کار از بین برود.
  • به این دلیل که ممکن است این خطا به مدیر سایت قبلا اعلام شده باشد و تحت بررسی باشد لذا می‌توانید بعد از مدتی سایت مورد نظر را دوباره فراخوانی کنید.
  •  با مدیر سایت تماس حاصل نموده و او را در جریان قرار دهید.

درصورتی که به محتوای آن صفحه نیاز دارید می‌توانید از نسخه کش شده آن استفاده کنید. برخی از سرویس‌های اینترنتی صفحات وبسایت را به صورت کش ذخیره کرده و به کاربران نشان می‌دهند. کش مرورگر خود را پاک کنید زیرا ممکن است این مشکل صفحه مورد نظر حل شده باشد ولی محتوای صفحه خطا همچنان به کاربر نشان داده شود.

آموزش رفع خطای Bad Gateway 502

خطای ۵۰۲ خطایی شبکه‌ای بین سرورهای اینترنت می‌باشد و در واقع این خطا ناشی از رایانه یا ارتباط اینترنتی شما نیست. در ادامه به برخی از روش های رفع خطای Bad Gateway 502 اشاره خواهیم کرد:

  • آدرس سایت اینترنتی را مجددا بارگذاری کنید. با فشردن دکمه‌ی F5 در صفحه کلید و یا با کلیک کردن بر روی دکمه‌ی تازه‌سازی/بارگذاری مجدد، می‌توانید این کار را انجام دهید و این خطا را رفع کنید. در حالی که خطای ۵۰۲ Bad Gateway معمولاَ بیانگر بروز خطایی شبکه‌ای و خارج از کنترل شما است، با این وجود این خطا ممکن است موقتی باشد.
  • همه‌ی پنجره‌های باز مرورگر خود را ببندید و یک صفحه‌ی جدید از مرورگر را باز کنید و بارگذاری آن را دوباره شروع کنید.ممکن است که ارور ۵۰۲ ناشی از مسئله‌ای در سیستم رایانه شما هنگام استفاده از مرورگر باشد. در این صورت با این کار این مشکل حل خواهد شد.
  • حافظه‌ی کش مرورگر خود را پاک کنید. این کار را می توانید با فشردن دکمه های Ctrl+F5 انجام دهید. این کار باعث می‌شود که فایل‌های تاریخ گذشته و یا خراب‌ شده که در مرورگر شما ذخیره شده است می‌تواند باعث خطای ۵۰۲ شود.
  • کوکی‌های مرورگر خود را پاک کنید. پاک کردن و حذف کوکی‌های ذخیره شده، می‌تواند سبب رفع خطای ۵۰۲ شود. در صورتی که ترجیح می‌دهید همه‌ی کوکی‌های خود را حذف نکنید، سعی کنید ابتدا کوکی‌های مرتبط با سایتی که شما در دسترسی به آن با پیام ۵۰۲ مواجه شده‌اید را پاک کنید. البته بهتر است که همه‌ی کوکی‌ها را حذف کنید.
  • مرورگر خود را در حالت ایمن یا همان Safe Mode مورد استفاده قرار دهید. اجرای مرورگر در حالت ایمن به این معناست که آن را بدون تنظیمات پیش‌فرض و بدون افزودنی‌های ابزارهای جستجو (add-ons یا extensions) یا برنامه‌های اضافی نظیر نوار ابزار اجرا کنید. البته در کروم حالت ایمن را incognito و در فایرفاکس private گویند. در صورتی که هنگام استفاده از مرورگر در حالت ایمن، خطای ۵۰۲ رخ نداد، به این معنی است که برخی تنظیمات یا برنامه‌های اضافی دلیل بروز این خطا هستند.
  • سعی کنید که از مرورگر دیگری استفاده کنید. فایرفاکس، کروم، اینترنت اکسپلورر و سافاری و … از مرورگرهای محبوب هستند. اگر هنگام استفاده از مرورگری غیر از آن مرورگر که بیشتر از آن استفاده می‌کنید, پیغام خطای ۵۰۲ Bad Gateway مشاهده نشد، علت بروز مشکل، همان مرورگر اصلی شما است. در این صورت لازم است شما مرورگر خود را دوباره نصب کنید.
  • کامپیوتر خود را ریستارت کنید. برخی مسائل موقت مربوط به رایانه شما و چگونگی اتصال آن به شبکه به ویژه اگر شاهد بروز خطا هنگام دسترسی به صفحات متعددی هستید، ممکن است سبب بروز خطاهای ۵۰۲ شود،
  • تجهیزات مربوط به شبکه خود را راه‌اندازی مجدد کنید. مسائل مربوط به مودم، روتر، سوییچ‌ها و دیگر ابزارهای شبکه می‌تواند علت بروز خطای ۵۰۲ Bad Gateway و یا خطاهای ۵۰۲ باشد.
  • DNS خود را هم در روتر و در رایانه یا دستگاه تغییر دهید. برخی از اشتباهات Bad Gateway به علت بروز مسائل و مشکلات موقتی مربوط به سرورهای DNS است. به یاد داشته باشید سروهای DNS که در حال حاضر پیکربندی کرده‌اید، احتمالاَ همان‌هایی هستند که به وسیله‌ی ارائه‌دهنده‌ی خدمات اینترنتِ(ISP) شما به طور خودکار اختصاص یافته است، مگر این که شما قبلاَ آن‌ها را تغییر داده باشید. خوشبختانه شماری از سرورهای DNS مفید برای استفاده وجود دارد که می‌توانید یک مورد مناسب را از بین آن‌ها انتخاب کنید.
  • با ارائه‌دهنده‌ی خدمات اینترنت خود تماس بگیرید. اگر مرورگر، رایانه و شبکه‌ی شما همگی در حال کار کردن هستند و وب‌سایت گزارش می‌دهد که صفحه یا سایت برای آن‌ها در حال کار کردن است، مشکل ۵۰۲ Bad Gateway می‌تواند به علت مسائل مربوط به شبکه باشد که در این صورت ارائه‌دهنده‌ی خدمات اینترنتِ (ISP) شما در باید پاسخگو باشد.
  • بعدا به وبسایت مورد نظر مراجعه کنید.
  • اگر شما خود مدیریت سرور یا هاست سایتی را برعهده دارید و یا این خطا روبه‌رو شده‌اید، پیشنهاد می‌شود جهت رفع یابی به پشتیبان سرور خریداری شده تیکت ارسال کنید.

نکاتی درباره خطای ۵۰۲

  • خطای معروف “fail whale” در توییتر درواقع نوعی ارور ۵۰۲ است که معنی آن این است که ظرفیت مراجعه به توییتر بیش از حد است.
  • خطای Bad Gateway 502 اگر در به‌روزرسانی ویندوز بروز کند خطای ۰x80244021 یا پیام WU_E_PT_HTTP_STATUS_BAD_GATEWAY را ایجاد می‌کند.
  • خطاهای ۵۰۲ Bad Gateway به طور کامل از تنظیمات خاص دیوایس شما مستقل است، به این معنی که شما این خطا را می‌توانید در هر مرورگری، در هر سیستم عامل و هر دستگاه دیگری ببینید.

ما امیدواریم که توانسته باشیم با ارائه روش های بالا برای حل کردن مشکل سایتتان به شما کمک کرده باشیم. همچنین اگر روش دیگری برای حل این مساله دارید آن را در نظرات با ما در میان بگذارید. تیک‌تم آرزومند موفقیت شماست.

مطالب مرتبط:

افزونه ساخت نقشه سایت در وردپرس

افزونه امتیاز دهی به مشتریان در ووکامرس

آموزش رفع لینک های خراب وردپرس

درون‌ریزی و برون‌بری در بخش سفارشی‌سازی وردپرس

منبع تیک‌تم – ارائه دهنده: قالب وردپرس شرکتی – قالب وردپرس فیلمقالب وردپرس پزشکی

پشتیبانی وردپرس