آموزش وردپرس

وبلاگی برای یادگیری آسان وردپرس

آموزش وردپرس

وبلاگی برای یادگیری آسان وردپرس

آموزش تغییر ایمیل پیش فرض در وردپرس

تغییر ایمیل پیشفرض وردپرس

تغییر ایمیل در وردپرس یکی از دغدغه های اکثر کاربران وردپرس است که امروز ما این مشکل را برای شما حل کرده ایم.همانطور که می دانید وردپرس یک سیستم ارسال ایمیل دارد که به صورت اتوماتیک برای مدیر سایت و کاربران ایمیل میفرستد و آدرس ایمیلی که استفاده می کند به صورت wordpress@yoursite.com هست (در اینجا yoursite آدرس سایت شما است)

تغییر ایمیل shortcode change email

در سایت های وردپرس هرکسی که عضو سایت شما شود با آدرس پیش فرض وردپرس یعنی همین آدرسی که در بالا مطرح کردیم برای فرد عضو شده ایمیل ارسال میشود اما استفاده از کلمه ی wordpress توی ایمیل های ارسال شده ممکن است خیلی خوش آیند شما نباشد و بهتر است به یک آدرس معتبر که مورد نظر شماست تغییر پیدا کند, مثلا برای گوگل info@google.com است که شما هرکاری انجام دهید گوگل با این ادرس به شما ایمیل می دهد.

آموزش تغییر ایمیل پیش فرض وردپرس:

حال اگر خواهید که آدرس ایمیل شما برابر با wordpress@yoursite.com نباشد و به آدرسی مانند info@yoursite.com تغییر پیدا کند باید برای تغییر ایمیل پیش فرض وردپرس مراحل زیر را دنبال کنید:

قدم اول : به مسیر پوسته (template) بروید و فایل function.php را باز کنید.

قدم دوم : دستورات زیر را به انتهای فایل function.php اضافه کنید.

در دستورات بالا YourEmailAdress را به آدرس ایمیل مورد نظر خودتان تغییر بدهید. ولی اگر بخواهید که Title ایمیل ارسالی را هم عوض کنید نیاز دارید تا مرحله ی سوم یعنی مرحله ی زیر را نیز انجام دهید.

قدم سوم : این مرحله را برای تغییر عنوان ایمیل ها انجام میدهیم, دستورات زیر را به انتهای function.php اضافه کنید.

در دستورات بالا به جای YourNameEmail نامی که می خواهید به جای عنوان ایمیل شما قرار بگیرد رو قرار بدهید.


 منبع : تیک تم

برای سئوی وب سایت فروشگاهی به این پنج نکته توجه کنید

به‌غیراز موضوع زمان، سئو سایت‌های فروشگاهی به روش سنتی موانع دیگری نیز دارد که باید موردتوجه قرار گیرند. به‌عنوان‌مثال، بودجه‌ای که ربات‌های گوگل برای هر سایت در نظر می‌گیرند میزان محدودی است. این مورد در وب‌سایت‌هایی با صفحات کم موضوع مهمی به‌حساب نمی‌آید و این نوع سایت‌ها معمولاً به‌طور کامل بررسی می‌شوند ولی در مورد سایت‌های فروشگاهی و سایت‌هایی با تعداد صفحات زیاد این‌گونه نیست.


مقاله مرتبط: ٦ اشتباهی که فروشگاه های اینترنتی نباید مرتکب شوند


رعایت ۵ پنج نکته زیر در وب‌سایت‌های فروشگاهی به شما کمک خواهد کرد که با افزایش میزان ترافیک ورودی درآمد بیشتری از وب‌سایت خود به دست آورید:

  1. تعداد صفحات ایندکس شده
  2. ساختار منو اصلی وب‌سایت
  3. بهبود محتوای دسته‌بندی محصولات
  4. استفاده ساختار Schema در صفحه محصولات
  5. ساختار URL ها

در ادامه بررسی خواهیم کرد که چگونه می‌توان هزاران صفحه محصول، عنوان صفحات و متای توضیحات را بهینه‌سازی و بهترین کلمات را برای محتوای سایت خود انتخاب نمود.

تعداد صفحات ایندکس شده

در وب‌سایت‌های فروشگاهی اطمینان یافتن از ایندکس شدن صفحات توسط ربات‌های گوگل اهمیت بیشتری نسبت به بهینه‌سازی تمام صفحات برای موتورهای جستجو دارد، چراکه اگر در بزرگ‌ترین وب‌سایت‌های دنیا هم تبلیغ کنید درصورتی‌که ربات گوگل قادر به شناسایی محتوای وب‌سایت شما نباشد این کار شما بی‌تأثیر خواهد بود.

تکنیک‌های زیادی برای بالا بردن تعداد صفحات ایندکس شده در گوگل وجود دارد. یکی از این روش‌ها بررسی و رفع ایرادهای سرور است که ابزار وب مستر گوگل (Google Console) لیست آن‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد. گری آلیس متخصص وب مستر تولز گوگل با انتشار پستی با موضوع بودجه بررسی ربات های موتور های جستجو این مسئله را به‌صورت کامل توضیح داده است.

بعد از رفع خطاهای سرور می‌بایست نقشه سایت موردبررسی قرار گیرد. ربات گوگل به هنگام بررسی نقشه سایت صفحاتی که دارای خطای ۴۰۴ باشند را تشخیص داده در بخش Craw Errors لیست آن را در اختیار شما قرار می‌دهد. برای این‌که تعداد صفحات بیشتری از وب‌سایت شما ایندکس شود باید ایرادات نقشه سایت خود را برطرف نمایید.خطای 404

در بسیاری از موارد دیده‌شده است که گوگل آدرس محصولات حذف‌شده از فروشگاه را به‌عنوان خطای ۴۰۴ در نظر می‌گیرد. برای جلوگیری از این مورد، باید مطمئن شوید که نقشه وب‌سایت شما به‌صورت داینامیک به‌روزرسانی می‌شود و آدرس‌ها در نقشه سایت صحیح هستند.

از دیگر نکاتی که باید در وب‌سایت‌های فروشگاهی موردتوجه قرار گیرد، پارامترهای استفاده‌شده برای فیلتر کردن محصولات در ساختار URL ها است. بنابراین می‌بایست URL ها را تا حد ممکن کوتاه نمود.

به آدرس زیر توجه کنید:

لینک های نا مناسب

تمام المان‌های پررنگی که بعد از علامت سؤال آمده‌اند به‌عنوان پارامتر آمازون برای کمک به کاربران در نظر گرفته می‌شود. درصورتی‌که تأثیری بر محتوای صفحات وب‌سایت شما ندارند شما می‌توانید این پارامترها را در نتایج جستجوی حذف کنید. برای حذف این پارامترها در موتورهای جستجوی گوگل و بینگ می‌توانید از طریق تنظیمات موجود در Google Console و Bing Webmaster Tools این کار را به‌راحتی انجام دهید تا بودجه‌ای که موتورهای جستجو برای وب‌سایت شما اختصاص می‌دهند صرف بررسی صفحات تکراری نشود.

حذف این پارامترها

ساختار منو اصلی وب‌سایت

یکی از مهم‌ترین نکات در طراحی سایت توجه به مسیریابی صحیح و ساختار منو سایت است. مسیریابی (Navigation) در وب‌سایت درواقع قابلیت کلیدی برای جذب و حفظ مخاطب محسوب می‌شود. اگر ساختار منو (Menu) و مسیریابی یک وب‌سایت به‌خوبی طراحی نشود و برای کاربران گیج‌کننده و به‌هم‌ریخته به نظر برسد نمی‌توانند مطالب و موضوعات مهم سایت را پیدا کنند و احتمالاً خیلی زود خسته شده و از سایت خارج می‌شوند.


مقاله مرتبط: منوی سایت ؛ افقی یا عمودی


نکته‌ای که در وب‌سایت‌های فروشگاهی باید رعایت شود سطح‌بندی دقیق دسته‌ها است چراکه دسته‌بندی در منوی سایت علاوه بر این‌که لینک داخلی محسوب می‌شوند، باعث رتبه‌بندی صحیح صفحات وب‌سایت شما خواهند شد.

ساختار منو اصلی وب‌سایت

ساختار منو سایت بایستی شامل دسته‌بندی‌های اصلی باشد که با قرار گرفتن موس روی آن زیردسته‌های مربوطه نمایش داده شود. این کار باعث می‌شود که لینک‌های داخلی وب‌سایت شما بیشتر شده و به بهبود رتبه وب‌سایت شما در موتورهای جستجو کمک کند.

بهبود محتوای دسته‌بندی محصولات

استفاده از محتوای مناسب برای دسته‌بندی محصولات باعث بهبود رتبه وب‌سایت در موتورهای جستجو خواهد شد زیرا با این کار خزنده‌های موتورهای جستجو محتوای صفحه را بهتر متوجه خواهند شد و نتیجه آن قرارگیری در صفحات اول نتایج جستجو خواهد بود.

موتورهای جستجو صفحاتی که نسبت کد به متن آن‌ها بیشتر است را دوست ندارند، بنابراین برخلاف تصور بسیاری از صاحبان وب‌سایت‌ها نباید صفحات دسته‌بندی را بدون هیچ محتوایی رها کرد.

دسته‌بندی محصولات

از نمونه‌های بارز این تکنیک می‌توان به فروشگاه آنلاین والمارت اشاره نمود که با استفاده از این روش غیرمتداول توانسته رتبه خوبی را در موتورهای جستجو کسب کند. در تصویر زیر بخش مواد غذایی این سایت را مشاهده می‌کنید.


مقاله مرتبط: ۶ نکته برای نوشتن بهتر توضیحات محصول


نوشتن یک یا دو پاراگراف برای دسته‌بندی محصولات کار بسیار ساده‌تر و عاقلانه‌تری به نسبت نوشتن توضیحات برای تک تک محصولات است با استفاده از همین تکنیک می‌توان به‌راحتی رتبه خوبی را در موتورهای جستجو کسب نمود.

اینکه این محتوا باید در چه بخشی از صفحات دسته‌بندی قرار گیرد اصلاً مهم نیست، فقط باید برای کاربران و ربات‌ها قابل‌مشاهده باشد.

استفاده ساختار Schema در صفحه محصول

استفاده از ساختار Schema در صفحات محصولات کار بسیار ساده‌ای است و شیوه استفاده آن، در وب‌سایت Schema.org قابل‌دسترس است. گوگل تأکید زیادی بر استفاده از این ساختار به‌خصوص برای سایت‌های فروشگاهی دارد

در اوایل سال جاری، گوگل اعلام کرد که می‌خواهد محصولات مشابه را به همراه تصویر آن‌ها در نتایج جستجو نمایش دهد تا کاربران به‌راحتی محصولات موردنظر خود را پیدا کنند.

استفاده از ساختار Schema علاوه بر نمایش محصولات مشابه در نتایج جستجو مزیت‌های دیگری ازجمله نمایش اطلاعات قیمت محصول، میزان امتیاز، موجودی محصول و… در جستجوهای گوگل نیز به دنبال خواهد داشت.

در تصویر زیر به‌راحتی می‌توان دید که وب‌سایت Wayfair چگونه با استفاده از ساختار Schema میزان بازدید محصولات خود در نتایج جستجوی گوگل را افزایش داده است.

استفاده ساختار Schema

ساختار URL ها

وقتی از ساختار URL ها صحبت می‌کنیم باید توجه داشت که هرچه آدرس صفحات کوتاه‌تر باشد درک محتوای وب‌سایت توسط موتورهای جستجو راحت‌تر خواهد بود. بنابراین باید آدرس صفحه محصولات باید به مسیر شاخه اصلی نزدیک باشد. مثال: http://example.com/steam-cleaner))

منبع : هاست ایران

مشکل آدرس‌های طولانی این است که کاربر URL های طولانی را نمی‌خواند و یا برای خواندن آن دچار مشکل خواهد شد. در آدرس صفحات چیزی بیشتر از نام محصول و دسته‌بندی آن وارد نکنید. با این کار آدرس هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو قابل‌درک است.

برای بهبود ساختار آدرس‌های نمایش داده‌شده در نتایج جستجو می‌توان از BreadcrumList Schema استفاده کرد.

همان‌طوری که در تصویر زیر قابل‌مشاهده است ساختار لایه آدرس‌ها باعث می‌شود که نتیجه جستجو برای کاربران بسیار جذاب و چشمگیر باشد.

ساختار URL ها

کلام آخر

به‌کارگیری این تکنیک‌ها علاوه بر بهبود وضیعت سئو، میزان ترافیک سایت، رضایت‌مندی مشتریان و درنتیجه درآمد فروشگاه اینترنتی شمارا افزایش خواهد داد.

به‌کارگیری تکنیک‌های سئو

روش های جلوگیری از بروز خطا در انتقال فروشگاه های اینترنتی

به‌روزرسانی فروشگاه های اینترنتی می‌تواند تأثیرات مثبت متعددی بر برند شما بگذارد؛ اما اگر در خلال این روند به اندازه کافی احتیاط نکنید، ممکن است اعتبار وب‌سایتتان در موتورهای جستجو خدشه‌دار شود.

در این مطلب قصد داریم به ۹ نکته اساسی اشاره کنیم تا سئو وب‌سایتتان با رعایت کردن آن‌ها در روند انتقال فروشگاه های اینترنتی دچار مشکل نشود.

انتقال فروشگاه های اینترنتی

۱. فهرستی از همه آدرس‌های URL روی وب‌سایت فعلی تهیه کنید

بهتر است فهرست همه URLهای وب‌سایت قبلی را داشته باشید تا اگر در روند انتقال پلتفرم خواستید به آن‌ها رجوع کنید، لینک دهید یا صفحه‌ای را درصورت نیاز به آن‌ها هدایت کنید، بتوانید از این فهرست آماده بهره ببرید. هیچ‌کس مایل نیست اعتباری را که طی مدت‌ها تلاش در موتورهای جستجو به‌دست آورده است را به‌آسانی از دست بدهد.

فهرستی هم از همه لینک‌های مشکل‌دار وب‌سایت علاوه بر لینک‌های ارجاعی فعلی تهیه کنید.


ابزار مرتبط: ابزار بررسی لینک های شکسته


اگر قرار است ساختار URLهای وب‌سایت شما در روند این انتقال پلتفرمی دستخوش تغییر شود، دیگر زنجیره ارجاع لینک‌ها را معرفی نکنید (هرکدام از لینک‌های ارجاعی در این زنجیره به بازشدن لینک دیگری منجر می‌شود و این روند ادامه می‌یابد). تعریف زنجیره لینک‌های ارجاعی باعث ایجاد حجم مازاد روی سرور شما می‌شود و سرعت عملکردها را هم برای کاربرانتان به‌شدت کاهش می‌دهد. همین موضوع نهایتاً به افزایش رتبه صفحه‌ها می‌انجامد و صفحه‌های وب‌سایتتان هم درنتیجه این امر به‌تدریج از صفحه‌های ابتدایی نتایج جستجوها حذف می‌شوند.

شما می‌توانید از ابزاری مانند Screaming Frog استفاده کنید تا وب‌سایتتان را به‌صورت خودکار جستجو و این فهرست را تهیه کند. البته هر ابزار دیگری که بتواند وب‌سایتتان را برای یافتن لینک‌ها جستجو کند و لینک‌های خراب و ارجاعی را بیابد، مفید واقع می‌شود.

۲. دقیقاً مشخص کنید چه تغییراتی در خلال این انتقال پلتفرم ایجاد می‌شوند

به‌روزرسانی وب‌سایت فروشگاهی به سیستم مدیریت محتوای فروشگاه های اینترنتی ممکن است تغییرات متعددی درزمینه ساختار اطلاعات و سایر موارد ایجاد کند. بهتر است پیش از تکمیل این انتقال، همه تغییرات ممکن را جمع‌بندی و شناسایی کنید.

باید ابتدا Sandbox (ابزاری برای تحلیل رفتار برنامه‌های مختلف) ایجاد کنید و پیش از اعمال هر تغییری روی دامنه، پایگاه داده‌هایتان را روی پلتفرم تازه مورد آزمایش قرار دهید. بدون این آزمایش‌ها قادر نخواهید بود هر تغییری که پلتفرم تازه ایجاد می‌کند را پیش‌بینی کنید.

هرگز این مرحله را نادیده نگیرید. حتی پلتفرم‌هایی با رابط کاربری فوق‌العاده هم باید دوباره آزمایش شوند.

آزمایش پلتفرم حتماً باید در وضعیت noindex اجرا شود. در غیر این صورت، صفحه‌های آزمایشی وب‌سایتتان هم به‌همراه صفحه‌های پلتفرم قبلی در نتایج جستجوی موتورها به نمایش درمی‌آیند و این موضوع قطعاً مطلوب شما نخواهد بود. همچنین باید تگ noindex را حتماً پس از تکمیل روند انتقال پلتفرم، غیرفعال کنید.

مواردی که باید امکان تغییرشان را در این آزمایش بررسی کنید:

  • تغییرات احتمالی در روند راهبری منو
  • تغییرات احتمالی در راهنمای breadcrumb
  • سلسله مراتب کلی وب‌سایت
  • قاعده نام‌گذاری URLها

تشخیص دهید هرکدام از این موارد قرار است چگونه دستخوش تغییر شوند.

۳. فهرستی از همه URLهایی که می‌خواهید روی وب‌سایت تازه هم به‌کار ببرید، تهیه کنید

پیش از آغاز روند انتقال سایت باید به‌خوبی بدانید که:

  • چگونه باید URL صفحه‌های تازه را ایجاد کنید
  • چگونه نتایج پس از این انتقال متفاوت خواهند بود

با قواعد نام‌گذاری URLها به‌خوبی آشنا شوید تا در هنگام به‌روزرسانی سایت با هیچ مورد استثنایی مواجه نشوید.

۴.  یک نقشه ارجاع (Redirect Map) از وب‌سایت قبلی به وب‌سایت تازه بسازید

از دانش قواعد نام‌گذاری URLها کمک بگیرید و قوانینی برای کاربرد عملی آن‌ها در htaccess تعریف کنید. این روش باعث می‌شود همه URLهای قدیمی پس از تکمیل انتقال پلتفرم به URLهای تازه ارجاع داده شوند.

۵. همه لینک‌هایی که به‌صورت دستی ایجاد شده‌اند را هم در نظر بگیرید

در این مرحله باید همه لینک‌های وب‌سایتتان را از این جهات شناسایی کنید:

  • لینک‌ها توسط پلتفرم e-commerce ایجاد شده‌اند
  • به‌روش استاتیک و کاملاً دستی ایجاد شده‌اند و درون محتوا قرارگرفته‌اند

لینک‌های استاتیک هرگز به‌صورت خودکار حتی زمانی که پلتفرم فروشگاه اینترنتی را انتقال می‌دهید، به‌روزرسانی نمی‌شوند.

اگر نقشه لینک‌های ارجاعی را به‌خوبی طراحی کرده باشید، لازم نیست نگران این قسمت ماجرا باشید. همه لینک‌هایی که به‌صورت دستی ایجاد شده‌اند هم پس از انتقال پلتفرم وب‌سایت، باید به لینک‌های تازه ارجاع داده شوند.

البته نباید به صفحه‌های ارجاع شده روی وب‌سایتتان لینک دهید. هدف اصلی طراحی نقشه ارجاع لینک‌ها این است که کاربران و PageRank را در هنگام بازدید از سوی لینک‌های خارج از سایت، به صفحه‌های صحیح بفرستید.

ارجاع‌های داخلی سایت اصلاً مناسب نیستند چراکه سرعت عملکرد را به‌شدت کاهش می‌دهند. به همین خاطر است که توصیه می‌کنیم از این روش مخرب استفاده نکنید.

۶. فهرستی از صفحه‌های بسیار معتبر وب‌سایتتان تهیه کنید

از هر کراولر لینک (Crawler) که در دسترستان است ازجمله Ahrefs و Open Site Explorer  استفاده کنید تا فهرستی از همه صفحه‌های موجود وب‌سایتتان تهیه کند. این فهرست را می‌توانید براساس عواملی مانند تعداد لینک‌های درونی و معیارهای اعتبارسنجی صفحه‌ها مرتب کنید.

در بهترین حالت پس از انتقال پلتفرم وب‌سایتتان URLهایی که از اعتبار بیشتری بهره می‌برند، نباید دستخوش تغییر شوند. ما وب‌سایت‌ها را با انتقال به HTTPs به‌روزرسانی کردیم و با تغییر همه URLها (بدون مشاهده هیچ‌گونه تغییری در رتبه صفحات)، روند انتقال تکمیل شد. البته همیشه ممکن است با تغییر URL صفحه‌های بسیار معتبر، ارزش برخی لینک‌ها از بین برود.

علاوه بر استفاده از ابزارهای کراولر، پیشنهاد می‌کنیم از ابزار گوگل به نام Google Analytics کمک بگیرید و هر صفحه‌ای از وب‌سایتتان را که در خلال یک سال گذشته حداقل یک‌بار توسط لینک‌های خارجی بازدید شده است، شناسایی کنید. این روش مخصوصاً برای اعتبارسنجی صفحات وب در موتورهای جستجو مفید واقع می‌شود. هر صفحه‌ای که بازدید داشته باشد، بهتر است صرف‌نظر از هر عامل دیگری به وب‌سایت تازه هم منتقل شود.

برای اینکه ترافیک بازدید ورودی از موتورهای جستجو به وب‌سایتتان را از دست ندهید، بهتر است هر صفحه‌ای که بازدیدکننده وارد آن می‌شود را نگه دارید. برای این کار می‌توانید در روند انتقال پلتفرم از همان روش ارجاع لینک‌ها استفاده کنید.

سایر صفحه‌های پربازدیدتان هم باید در وب‌سایت تازه جایگاه برجسته‌شان را همچنان حفظ کنند. هیچ تغییری در روند به‌روزرسانی نباید باعث شود جایگاه این صفحه‌های مهم تغییر کند.

۷. رتبه وب‌سایتتان را ثبت کنید

می‌توانید از ابزاری مانند SEMrush برای گردآوری همه داده‌های مربوط به رتبه وب‌سایتتان پیش از انتقال پلتفرم استفاده کنید. در جمع‌آوری این داده‌ها تنها کلمه‌های کلیدی اصلی با بیشترین میزان جستجو مهم نیستند بلکه باید حتی‌الامکان داده‌های مربوط به کلمه‌های کلیدی در اکثر صفحه‌ها را گردآوری کنید.

شما باید قادر باشید همه تغییراتی که قبل و بعد از انتقال پلتفرم در کلمه‌های کلیدی ایجاد می‌شود را شناسایی و دنبال کنید. در موقعیتی که میزان ترافیک ورودی از موتورهای جستجو پس از انتقال و به‌روزرسانی وب‌سایتتان افزایش یا کاهش یافت، قادر خواهید بود منشأ این تغییرات را به‌سرعت شناسایی کنید.

۸. هر صفحه‌ای را که ممکن است در انتقال گم شود، موردخطاب قرار دهید

انتقال وب‌سایت نباید به گم‌شدن غیرتعمدی صفحه‌ها منجر شود. بهتر است پیش از وقوع این اتفاق‌ها از روش‌های پیشگیرانه استفاده کنید.

در ادامه با مهم‌ترین عوامل گم‌شدن صفحه‌های وب‌سایت آشنا شوید:

  • روند انتقال وب‌سایت URLهایی که به‌صورت خودکار ایجاد شده‌اند را هم منتقل می‌کند اما با صفحه‌های استاتیک یا صفحه‌هایی که از سایر پلتفرم‌ها در شکل‌گیریشان استفاده شده است، درگیر نمی‌شود. اگر صفحه‌ استاتیک HTML در وب‌سایتتان طراحی کرده‌اید یا از در طراحی آن از سایر پلتفرم‌ها بهره برده‌اید، حتما باید آن را برای انتقال موردخطاب قرار دهید.
  • قواعد ناهماهنگ در نام‌گذاری URLها. ممکن است بخش‌هایی در وب‌سایتتان وجود داشته باشد که از قواعد متفاوت دیگری برای نام‌گذاری URLها استفاده کنند. اگر آن‌ها را موردخطاب قرار ندهید، ممکن است همه این بخش‌ها با ارجاع به لینک ۴۰۴ به‌کلی گم شوند.
  • صفحه‌ها از راهنما و نقشه سایت حذف شوند. اگر راهنمای ناوبری در پلتفرم تازه با راهنمای قبلی کاملاً متفاوت باشد، ممکن است دسترسی بخش‌هایی از وب‌سایتتان به‌کلی از راهنمای درونی غیرممکن شود. اگر این اتفاق بیفتد، قادر نخواهید بود صفحه‌های وب‌سایتتان را با استفاده از کراولرها هم پیدا کنید. از طرفی دیگر، این صفحه‌ها هم بخش عظیمی از اعتبارشان را نزد موتورهای جستجو از دست می‌دهند.

برای پیشگیری از این مشکل باید یک ابزار کراولر را روی وب‌سایت آزمایشی تازه اجرا کنید تا مطمئن شوید تعداد URLها در هر دو نسخه قبلی و تازه کاملاً یکسان هستند. اگر در این آزمایش به مشکل برخورد کردید و تعداد URLها یکسان نبود، باید منشأ آن را پیدا و رفع کنید.

حذف لینک‌های کپی و مشابه ممکن است باعث بروز این تفاوت در تعداد URLها شود؛ البته این مورد اصلا مشکل حادی به‌شمار نمی‌رود. بروز لینک‌های مشابه احتمالاً به گم‌شدن صفحه‌ها یا تفاوت در تعداد URLهای نسخه قبلی و تازه وب‌سایت می‌انجامد. در هر صورت بهتر است که به این پیش‌آمدها اهمیت دهید و پیش از انتقال نهایی برای رفعشان اقدام کنید.

۹. مانیتورینگ بعد از به‌روزرسانی وب‌سایت

اولین اقدام پس از انتقال پلتفرم باید اجرای کراولر برای یافتن خطاهای احتمالی باشد. شما باید هر مشکلی که ممکن است در روند انتقال اصلی و آزمایشی به‌وجود آمده باشد را پیدا کنید. به همین خاطر باید وب‌سایتتان را حتی پس از ‌به‌روزرسانی هم دائماً آزمایش کنید.

البته همیشه باید تگ noindex را در روند آزمایش فعال کنید و پس از اتمام انتقال آن را به حالت غیرفعال بازگردانید.

ترافیک ورودی به وب‌سایت و رتبه صفحه‌ها را هم باید همیشه تحت کنترل بگیرید تا هر تغییری که ممکن است ایجاد شود را شناسایی کنید.

اگر تعداد لینک‌های ارجاعی در وب‌سایت تازه‌تان زیاد است، ترافیک ورودی هم از ارگانیک به ارجاعی تبدیل می‌شود. درواقع Google Analytics تمایل دارد در بررسی وب‌سایت، ترافیک ارجاعی را از ارگانیک متمایز می‌کند. این وضعیت احتمالاً تا زمانی که گوگل ایندکسش را به‌روزرسانی کند، ادامه می‌یابد.

کلام آخر

هنگامی که تصمیم گرفتید پلتفرم e-commerce وب‌سایتتان را به‌روزرسانی کنید، حتماً این ۹ نکته اساسی را درنظر بگیرید. وب‌سایت‌های متعددی وجود دارند که صفحه‌هایشان در نتایج موتورهای جستجو به خاطر نادیده گرفتن این نکته‌ها پس از انتقال به پلتفرم تازه، کمتر از قبل دیده می‌شود.

منبع :‌ هاست ایران

معرفی افزونه WooCommerce و فارسی ساز

افزونه ووکامرس

افزونه ووکامرس افزونه‌ای رایگان در وردپرس است که برای ساخت فروشگاه اینترنتی توسعه داده شده است. این افزونه کاربردی قابلیت‌های موجود در یک فروشگاه اینترنتی حرفه‌ای مانند پردازش سفارش‚ مدیریت محصولات اولیه و … را در اختیار شما قرار خواهد داد.

سازندگان این افزونه قصد داشتند که قابلیت فروش محصولات در وردپرس را برای کاربران ایجاد کنند. به طوری که کاربران توضیحات و عکس محصول را وارد کنند سپس قیمت و … را مشخص کرده و آن را برای فروش در سایت خود قرار دهند. که البته امروزه این افزونه امکانات بسیاری را در اختیار کاربران خود قرار داده است.

ووکامرس با وجود همه امکاناتی که در اختیار شما قرار می‌دهد یک افزونه کاملا رایگان است. سازندگان این افزونه نیز به دنبال هر چه بیشتر پیشرفت کردن وردپرس بودند و با توسعه این افزونه کمک قابل توجهی به فروشگاه‌های اینترنتی کرده‌اند.

این افزونه‌ی فروشگاه ساز می‌تواند خدمات و محصولات شما را از هر نوعی که باشند چه کالای فیزیکی‚ چه کالای دیجیتال و… را در اختیار مشتری قرار داده و به فروش برساند. تنظیم محصولات، تنظیم خدمات ارسال و دریافت محصول، تنظیمات پرداخت‌های فروشگاه و تائیدیه‌های پرداخت نمونه‌های از خدماتی است که این فروشگاه ساز در اختیار قرار می‌دهد.

افزونه ووکامرس

آموزش ویدیویی ووکامرس را مشاهده کنید

مزایای افزونه ووکامرس

ووکامرس نیز مانند نرم‌افزارهای دیگر مزایا و معایبی دارد که شما باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

  • این افزونه متن باز و رایگان است.
  • نصب ووکامرس در وردپرس به نسبت آسان است.
  • قالب‌های بسیاری در وردپرس جهت ساخت فروشگاه سایت وجود دارد.
  • افزونه ووکامرس بیش از ۱۲۰۰ رتبه و ۵ ستاره در بررسی‌های WordPress.org دارد.
  • ووکامرس دائما در حال به‌روز شدن به ویژگی‌ها و توابع جدید می‌باشد.

افزونه های ووکامرس

صاحبان سایت‌های وردپرسی می‌توانند برای اضافه کردن قابلیت‌های جدید به فروشگاه ساز ووکامرس برای هر چه قدرتمندتر کردن فروشگاه اینترنتی خود از افزونه‌های ووکامرس استفاده کنند. افزونه‌های ووکامرس عبارتند از:

  • AutomateWoo: افزونه‌ای برای ارسال ایمیل های پیگیری با تمدید مجوز قالب
  • Follow-Up Emails: افزونه‌ای مخصوص ارسال ایمیل‌های خودکار را برای مشتری است.
  • Genesis Connect for WooCommerce: ووکامرس را با چارچوب موضوع پیدایش پیوند می‌دهد.
  • Web Savvy WooCommerce Bridge: افزونه‌ای سفارشی که ووکامرس را به Simple متصل می کند.
  • WooCommerce Google Analytics Integration: این افزونه ووکامرس را به Google Analytics متصل می کند. همچنین برای گزارش‌های پیشرفته تر کردن وب سایت‌های وردپرسی می‌باشد.
  • WooCommerce MailChimp Subscrib: این افزونه ووکامرس را به MailChimp متصل کرده و بطور اتوماتیک کاربران را برای خبرنامه باخبر می‌سازد.
  • WooCommerce Extension Menu: این افزونه قابلیت‌های موجود در منو اضافی را به بخش فروشگاه سایت وردپرسی اضافه می‌کند.
  • WooCommerce PDF Invoices: این افزونه یک فاکتور قابل دانلود یا قابل چاپ برای مشتریان فراهم می‌کند.
  • WoCommerce Barry Gateway: این افزونه برای اتصال ووکامرس به درگاه پرداخت خطوط می‌باشد.
  • WooCommerce Subscriptions: این برنامه افزودنی جهت تنظیم کردن مجوزهای سالانه موضوعی و تولید درآمد تکراری استفاده می‌شود.
  • Yoast WooCommerce SEO: این افزونه نیز برای ارسال داده‌های طرح شده جهت جستجوی محصولات به موتورهای جستجو مانند گوگل می‌باشد

آموزش ویدیویی ووکامرس را مشاهده کنید

امکانات ووکامرس فارسی

همانطور که می‌دانید در ووکامرس امکانات بسیار زیادی وجود دارد. ما در این بخش به تعدادی از امکانات موجود در ووکامرس فارسی اشاره خواهیم کرد.

  • بخش مخصوص برای محصولات
  • بخش مخصوص برای سفارشات
  • امکان ثبت بی نهایت محصول
  • امکان ثبت محصول به صورت ارسال پستی یا دانلودی
  • قابلیت تعریف دسته بندی و زیر دسته برای محصولات
  • امکان ایجاد گالری محصولات
  • امکان مرتب سازی حرفه ای محصولات
  • امکان ثبت دیدگاه و نظرات برای محصولات
  • پنل مدیریت پیشرفته و حرفه ای محصولات
  • بخش گزارشات بسیار دقیق
  • بخش افزونه های ووکامرس
  • دارای امکانات مربوط به سئو و سئو سایت پیشرفته
  • داری سیستم عیب یابی پیشرفته
  • امکانات مربوط به کوپن و تخفیف برای محصولات
  • امکان پیکربندی حرفه ای سیستم
  • امکان پشتیبانی از برچسب های محصولات
  • امکان پشتیبانی از ویژگی های محصولات مانند رنگ ، اندازه ، امکانات و …
  • امکان پشتیبانی از همه درگاه های پرداخت مستقیم و غیر مستقیم
  • امکان اتصال به سیستم های پستی کشور
  • قابلیت تعریف قالب جدا برای بخش های مختلف
  • پشتیبانی از افزونه های سئو
  • امکان فروش محصول به کشور خاص
  • پشتیبانی از همه سیستم های حمل و نقل
  • پشتیبانی از کلیه واحد های پولی از جمله ایران
  • پشتیبانی کامل از زبان فارسی
  • سیستم ایمیل پیشرفته
  • دارای بخش انبار گردانی برای مدیریت انبار محصولات
  • امکان مرتب سازی محصولات بر طبق ورژن آن ها
  • امکان ثبت نام و ورود کاربران به سیستم
  • امکانات مخصوص برای محصولات دانلودی
  • دارای بخش بازاریابی
  • امکان فروش گروهی محصولات

 

حال می‌توان گفت که سیستم مدیریتی و فروشگاه ساز ووکامرس، می‌تواند بهترین انتخاب برای ایجاد و کنترل فروشگاه اینترنتی شما باشد.

منبع : تیک تم

چگونه از وب‌سایتمان بکاپ بگیریم؟


بکاپ گرفتن یا تهیه نسخه پشتیبان هیچ‌وقت برای کاربران جذاب نبوده است و معمولاً بکاپ گیری را فراموش می‌کنند اما انجام ندادن این کار ممکن است به از دست دادن همه فایل‌ها و اطلاعات پایگاه داده‌ها منجر شود. فرض کنید مطالب وبلاگ یا اطلاعات ارزشمند مربوط به مشتریانتان که حاصل سال‌ها تلاش است را به دلیل اشتباه فردی یا مشکلات فنی از دست از بدهید. مسلماً هیچ‌کس مایل نیست نتیجه سال‌ها تلاش و کارش را این‌گونه در معرض خطر قرار دهد.

وب‌سایت‌ها ممکن است به هر دلیلی دچار مشکل شوند و همه اطلاعاتشان از بین برود. تصور کنید وب‌سایتتان به ویروس آلوده‌شده یا تحت حمله هکرها قرارگرفته است. حتی ممکن است ارائه‌کننده خدمات میزبانی وب‌سایتتان به‌یک‌باره با مشکل روبرو شود و اطلاعات شما به‌کلی از بین برود. از طرفی شاید خودتان یا ادمین وب‌سایت یکی از فایل‌ها را به‌اشتباه پاک کند و وب‌سایت را از کار بیندازد.

بنابراین به‌طور مستمر از سایت، Back

بکاپ گرفتن از سایت

up تهیه کنید تا در صورت بروز مشکل، نسخه پشتیبان را بازیابی کنید و از همان نقطه کارتان را دوباره از سر بگیرید.


بکاپ گرفتن یا تهیه نسخه پشتیبان از سایت دقیقاً به چه معنی است؟

اساساً بکاپ گرفتن یعنی یک نسخه از همه فایل‌های موجود در سایت تهیه کنید تا در مواقع خاص و برای بازیابی اطلاعات، مورداستفاده قرار گیرد. هرگز تصور نکنید که یک‌بار بکاپ گرفتن کافی است.

تهیه این نسخه باید به‌صورت دوره‌ای انجام شود اما تعیین این دوره به میزان محتوای درون سایت و میزان به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری آن وابسته است. از برخی وب‌سایت‌ها به‌صورت روزانه بکاپ گرفته می‌شود درحال

ی‌که تهیه نسخه پشتیبان برای برخی دیگر به‌صورت ماهانه انجام می‌شود.

مهم نیست چه بازه زمانی را انتخاب می‌کنید فقط باید روند بکاپ گیری را به فعالیتی مداوم تبدیل کنید تا اگر اطلاعات وب‌سایتتان از دست رفت، مجبور نباشید همه‌چیز را از صفر شروع کنید. تهیه Backup حتی در اولین مراحل هم می‌تواند اساس و پایه اولیه وب‌سایت را در اختیارتان قرار دهد و مفید واقع شود.

فایل‌ها + پایگاه داده

وب‌سایت شما از دو بخش پایگاه داده و سایر فایل‌ها تشکیل‌شده است.

فایل‌ها درواقع ساختار اصلی وب‌سایت را ایجاد می‌کنند. فایل‌های موجود در وب‌سایت شامل انواع مختلفی هستند که در ادامه با برخی از این موارد آشنا خواهیم شد:

  • Core installation : فایل‌هایی که با نصب WordPress به وب‌سایتتان افزوده می‌شوند.
  • Theme : ظاهری که برای وب‌سایت انتخاب می‌کنید.
  • Plugin : همه نرم‌افزارهایی که کارآمدی وب‌سایت را افزایش می‌دهند.
  • تصاویر و سایر فایل‌های رسانه‌ای – فایل‌هایی که برای شخصی‌سازی وب‌سایت و مطالب وبلاگتان استفاده می‌کنید.
  • JavaScript، PHP Script و سایر کدهای برنامه‌نویسی.
  • سایر فایل‌ها و صفحات وب استاتیک : اساساً هر نوع فایل دیگری که در شکل‌گیری وب‌سایتتان دخیل است.
  • پایگاه داده: پایگاه داده شامل همه اطلاعات موجود در وب‌سایت شماست. این داده‌ها همان کلمات موجود در پست‌ها، نظرات وبلاگ، meta data و اطلاعاتی است که کاربران در وب‌سایت شما وارد می‌کنند. سیستم مدیریت محتوای WordPress داده‌های شمارا در قالب جدول ذخیره می‌کند. پایگاه داده و سایر فایل‌ها در کنار یکدیگر وب‌سایت شمارا می‌سازند. شما می‌توانید از هرکدام به‌صورت جداگانه بکاپ بگیرید. در ادامه توضیح می‌دهیم که چگونه می‌توان از هرکدام بکاپ گرفت.

روش‌های مختلف بکاپ گیری

آموزش بکاپ

۱. کنترل پنل مدیریت هاست مانند Cpanel یا plesk یا DirectAdmin

۲. فضای ذخیره برای نسخه پشتیبان با دسترسی FTP

استفاده از FTP Backup Storage کمک می‌کند یک نسخه پشتیبان از داده‌هایتان تهیه کنید تا قادر باشید در صورت از بین رفتن داده‌های سرور، از آن بهره ببرید. این فضای خارجی از ارائه‌دهنده خدمات میزبانی وب شما کاملاً مجزا عمل می‌کند و به همین خاطر مطمئن‌تر است.

عوامل احتمالی از بین رفتن داده‌های وب‌سایت

  • بدعمل کردن سخت‌افزارها
  • خطای انسانی
  • فعالیت‌های خرابکارانه مانند حمله‌های سایبری
  • مشکلات نرم‌افزاری

به عبارت ساده‌تر، همه داده‌هایی که تابه‌حال روی سرور ذخیره کرده‌اید ممکن است در هرلحظه و به خاطر هرکدام از عواملی که برشمردیم، برای همیشه از بین بروند. موضوع حفظ و انسجام داده‌ها مخصوصاً برای کسب‌وکارهایی حائز اهمیت است که دائماً در حال فعالیت و اجرای عملیات هستند. از بین رفتن داده‌ها و نداشتن نسخه پشتیبان ممکن است این حرفه‌ها را به‌شدت دچار آسیب کند. پیشنهاد می‌کنیم نسخه بکاپ پروژه‌هایتان را روی سرویس‌های ذخیره جداگانه که کاملاً از سرور وب‌سایتتان مجزا هستند، ذخیره کنید. در این صورت حتی اگر میزبان سایت شما با مشکلی برخورد کند، هیچ خللی در نسخه پشتیبان وب‌سایت وارد نمی‌شود.


ذخیره سازی پشتیبان در هاست ایران

در مرحله پیکربندی سفارش خود در هاست ایران می توانید با انتخاب یکی از گزینه‎های FTP Backup Storage نسبت به پشتیبان گیری از وب سایت خودتان اقدام نمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‎توانید با واحد فروش هاست ایران به شماره ۰۲۱۲۸۳۱۱ تماس حاصل فرمایید.

ftp بکاپ هاست ایران


مزایای ذخیره بکاپ در سرور جداگانه

  • کسب‌وکارتان را در صورت از بین رفتن داده‌ها هم نجات می‌دهید: همان‌طور که گفتیم در صورت استفاده از خدمات ذخیره جداگانه برای نگهداری نسخه پشتیبان اگر داده‌های موجود روی سرور وب‌سایتتان از بین رفت، هیچ خللی به کسب‌وکارتان وارد نمی‌شود.
  • حفاظت از اطلاعات در مقابل عوامل مخرب: FTP Backup Storage می‌تواند خطر فعالیت‌های مخرب در برابر اطلاعات وب‌سایتتان را کاهش دهد.
  • بازیابی وب‌سایت در کمترین زمان: استفاده از این سرویس بسیار آسان است. برای این کار کافی است به پنل کاربری در وب‌سایت ارائه‌دهنده این خدمات مراجعه کنید.

۳. افزونه‎های سیستم های مدیریت محتوا

پلاگین های بکاپ برای WordPress

صدها پلاگین مختلف برای تهیه نسخه پشتیبان از داده‌های وب‌سایت در WordPress وجود دارد.  برخی از محبوب‌ترین پلاگین‌های وردپرس:

UpdraftPlus Backup and Restoration

UpdraftPlus Backup and Restoration

شما می‌توانید نسخه پشتیبان داده‌ها را با استفاده از پلاگین UpdraftPlus  به‌آسانی در Dropbox، Google Drive، ایمیل یا هر فضای دیگری و حتی FTP ذخیره کنید. اغلب ویژگی‌های معمول آن به‌صورت رایگان در اختیار عموم کاربران قرار می‌گیرد اما برای دسترسی به نسخه پیشرفته و استفاده از امکاناتی مانند رمزگذاری داده‌ها باید هزینه جداگانه‌ای پرداخت کنید.

Backup Buddy

Backup Buddy

Backup Buddy در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین و مورد اعتمادترین پلاگین‌های تهیه بکاپ است. این پلاگین در عین ارائه ویژگی‌های متعدد و بسیار قدرتمند، به‌صورت اختصاصی و پیشرفته از شما در صورت بروز مشکل پشتیبانی می‌کند. با استفاده از پلاگین مذکور قادر خواهید بود از همه فایل‌های وب‌سایتتان یک نسخه بکاپ کامل تهیه کنید یا در صورت تمایل، گزینه بکاپ سریع را مورداستفاده قرار دهید. تنظیم امکانات این پلاگین تنها ۱ دقیقه وقت شمارا می‌گیرد. استفاده از امکانات این پلاگین رایگان نیست.

VaultPress

VaultPress

VaultPress از پلاگین‌های دسته پیشرفته به شمار می‌رود و از اغلب پلاگین‌های مشابه هم گران‌تر است. در صورت استفاده از این پلاگین برای تهیه بکاپ از هر وب‌سایت باید هزینه جداگانه‌ای پرداخت کنید و اگر بیش از یک وب‌سایت دارید، هزینه استفاده از این خدمات برای شما بیش از معمول خواهد شد. البته VaultPress ویژگی‌های مفید و متعددی ازجمله بکاپ لحظه‌ای، بازیابی خودکار و پیشگیری از اسپم با خود به همراه دارد که قیمتش را هم تا حدودی توجیه می‌کند.

پلاگین های بکاپ برای Joomla

در ادامه با معروف‌ترین پلاگین‌های بکاپ گیری در Joomla آشنا خواهیم شد

Akeeba Backup

Akeeba Backup

Akeeba Backup یکی از component های متن‌باز بکاپ گیری در Joomla است و وظیفه بسیار ساده‌ای بر عهده دارد. Akeeba Backup یک نسخه پشتیبان کامل از وب‌سایت شما تهیه و آن را در یک بایگانی نگه‌داری می‌کند که روی همه سرورها قابل بازیابی است. البته شما همواره می‌توانید این نسخه بکاپ را به انتخاب خودتان تنها از پایگاه داده یا فایل‌های وب‌سایت بگیرید. بکاپ گرفتن از هر دو در کنار هم الزامی نیست. Akeeba Backup راهکار بکاپ مطمئن، متن‌باز و آسانی برای وب‌سایت‌های Joomla به شمار می‌رود.

DataSafe PRO

DataSafe PRO

DataSafe PRO یکی از بهترین افزونه‌های سایت‌های Joomla است که همه اطلاعات پایگاه داده‌ها را در خود جای می‌دهد. اگر اطلاعات و داده‌های موجود در وب‌سایتتان به هر دلیلی از بین رفت، این افزونه کمک می‌کند آن‌ها را به‌طور مؤثر و کامل بازیابی کنید. همچنین می‌توانید روند بکاپ گرفتن از پایگاه داده‌ها را روی حالت اجرای خودکار تنظیم کنید و تنها با انتخاب یکی از بکاپ‌های موجود، سیستمتان را به نقطه زمانی قبل‌تری بازگردانید. افزونه DataSafe PRO برای حفظ و ارتقای سطح عملکرد، سیستم شمارا در خلال بازیابی نسخه بکاپ به‌صورت خودکار بهبود می‌بخشد و مشکلاتش را هم رفع می‌کند.

Easy Joomla Backup

Easy Joomla Backup

Easy Joomla Backup هم افزونه دیگری است که بدون هیچ‌گونه تجملات و ویژگی غیرضروری دیگری، مانند افزونه‌های ساده قدیمی از اطلاعات شما به‌صورت کاملاً ابتدایی بکاپ می‌گیرد. این افزونه نسخه بکاپی از همه فایل‌ها و پایگاه داده‌های وب‌سایت شما تهیه‌کرده و آن را در قالب یک فایل فشرده بایگانی می‌کند. همه اطلاعات مهم شما در این بایگانی وجود دارد و در صورت نیاز می‌توانید وب‌سایتتان را به‌طور کامل بازیابی کنید. افزونه Easy Joomla Backup همچنین قادر است برخی فایل‌ها و پوشه‌ها را به صلاحدید شما از بایگانی بکاپ خارج کنید.

منبع : هاست ایران